Natuurlijk Gezond Festival

De tweede editie van het festival was geweldig! Er waren meer dan 50 kraampjes, waar je informatie kon krijgen, aan workshops kon deelnemen, of waar je kon ervaren wat een behandeling met je doet. Het weer was fantastisch en de positieve, verbindende sfeer was voor iedereen voelbaar. We zijn zo dankbaar!!

Hieronder een verslag van de After party van het Festival van 11-10-2019

Opening + presentatie Nard en Anita

Evaluatie:

  • Volgend jaar prullenbakken op terrein zetten
  • Meer zitjes voor catering evt banken huren bij H&H
  • Meer koffie corners
  • Plattegrond ook vermelding van stroom, brandblusser, koffie corners
  • Bij elk stopcontact moet een verdeel doos komen met 4 stopcontacten
  • Parkeren kunnen we volgend jaar waarschijnlijk in de wei
    • Dan moeten er stalen platen worden gelegd in de ingang/uitgang vd wei
  • Volgend jaar misschien 2 dagen festival met evt. overnachten op het P veld van dit jaar
  • 1 dag mee doen kan dan natuurlijk ook
  • Kleine kramen zijn er ook in de maat 2.70
  • Informatie stand was er éen te weinig, Info kraam evt bij de wei
  • Groot en duidelijk info plattegrond
  • Maximale aantal deelnemers. 60
  • Niet- leden gaan meer betalen voor een kraam
  • Bespreken in een info avond een maand voor het festival datum ….
  • Lezingen overzicht te weinig zichtbaar voor het publiek, bij elke lezing ruimtes ophangen deelnemers lezingen
  • Fotograaf vragen /foto club Horst
  • Inschrijf formulier aanpassen! Niet schrijven maar typen en mailen in … bestand, wellicht inschrijfformulier via website
  • Koffie /thee rond gaan voor de deelnemers
  • Meer bankje huren en zitjes creëeren
  • Muziek verdelen over het veld
  • Vermelden in dorpskrantjes

Bij slecht weer:

  • Als het regent, nog meer circus tenten huren
  • Kramen met een extra groot zeil naar achterkant voor de standhouder droog te houden
  • In het thee paviljoen 10 kramen
  • Hoe veel grootte tenten? vragen bij H&H

Opmerkingen tijdens de afterparty:

  • Het was een druk bezocht festival. Dit is niet door iedereen zo ervaren. Het was vooral druk bij de zitjes en de koffie. Overwegen of we volgend jaar dan wel 2 dagen zullen doen, misschien wordt het dan te slap.
  • Leden krijgen volgend jaar voorrang.
  • Als het volgend jaar 2 dagen is, dan hoef je niet 2 dagen te staan. De lege plekken kunnen dan door niet leden ingevuld worden.
  • Hoe zit het met beveiliging bij 2 dagen festival?
  • Volgend jaar 11u beginnen? 10u werd niet als te vroeg ervaren
  • 1e lezing is 11u te vroeg. Is het ook nog te vroeg als er meer reclame voor gemaakt wordt?
  • Carla Coppus kent een hobby-fotograaf uit Arcen
  • Geen factuur ontvangen? Het inschrijfformulier was de factuur.
  • Misschien is het een idee om koffie/ thee door leerlingen van Cita Verde te laten doen, die moeten maatschappelijke stage doen. Die kunnen ook lezingen omroepen. Yvonne van Soest vraagt dit na.
  • Is het een idee om advertenties in dorpsblaadjes te zetten? In sommige blaadjes is het gratis. Wie kan uitzoeken welke blaadjes er zijn en wat de kosten zijn van het plaatsen van een advertentie.
  • Inschrijfformulier maken voor goed weer en voor slecht weer.
  • Nard kun je de circus-tent als optie al vastleggen voor volgend jaar, graag schriftelijk bevestigd?
  • Vragen over het festival kunnen voortaan gestuurd worden naar festival@natuurlijkgezondnoordlimburg.nl
  • Er is ook een mailadres voor vragen over de website webmaster@natuurlijkgezondnoordlimburg.nl
  • En een mailadres voor vragen over financiën administratie@natuurlijkgezondnoordlimburg.nl
  • Algemeen info@natuurlijkgezondnoordlimburg.nl
  • Hoe kun je inloggen? Dit zullen we in de nieuwsbrief vermelden
  • Er waren veel flyers gemaakt, maar geen gezien. Kan er een flyer gemaakt worden die gedownload kan worden? Flyers kunnen altijd bij Natuurwijzer in Horst afgehaald worden.
  • Fijn dat er veel handen waren met opbouwen! Was ook gezellig en zorgde weer voor mooie verbindingen.

 

VERWENDAG ORGANISEREN

  • We willen als stichting graag een VERWENDAG voor zieken of verzorgers organiseren. We hebben zoveel disciplines in huis dat we dat met z’n allen wel voor elkaar kunnen krijgen. Het mag bij Zentire en als datum wordt BLUE MONDAY voorgesteld, de derde maandag van januari. Het zou ook op locatie kunnen. De groep waarvoor een verwendag wordt georganiseerd kunnen kankerpatienten zijn, maar ook mantelzorgers of andere groepen.
  • Yvonne maakt nog reclame voor Aromasseurs. Vrijwilligers geven dan lichte massages aan eenzame ouderen. De oliën worden gesponsord door Chi. Wellicht dat dit een thema wordt voor een kruisbestuivingsavond.

ZELF ORGANISEREN VAN BELEEFWEEK

  • Jacqueline Ligtenberg stelt voor om als stichting beleefweken te organiseren met een thema. Ze stelt voor om dat dan gezamenlijk te organiseren, maar ieder op zijn of haar eigen locatie zijn expertise te tonen. Ze geeft als voorbeeld als thema bijvoorbeeld VOEDING. Er kunnen lezingen georganiseerd worden, supermarktsafari, voedingstesten, eten en proeven, opstellingen met voeding, boekpresentatie enzovoorts…. Jacqueline wil deze kar wel trekken. Wie helpt haar mee??

Het was een inspirerende bijeenkomst! 12 november de volgende kruisbestuiving en 28 november is de jaarlijkse bijeenkomst.

Thanks! Anita, Nard, Wilmi, Marike, Jan, Janneke, Henny, Louise, Henny

Inloggen

Registreren

Zoeken